Samenwerking en de autonomie van de leraar: een paradox?

logoSOK-CMYKSOK, het SchoolOverstijgend Kwaliteitsnetwerk, ondersteunt kwaliteitsontwikkeling in scholen via netwerking. Leren aan en van elkaar en competentieontwikkeling rond kwaliteitszorg staan centraal.

Deel van de werking van het SOK bestaat uit het organiseren van congressen, 2 per jaar. Op 2 december organiseert het SOK het eerste congres voor dit schooljaar, met als thema: Samenwerking en de autonomie van de leraar: een paradox?

samenwerkenGoed samenwerken in team is fundamenteel op een school. Realiseren en ontwikkelen van kwaliteit is hierbij het doel. Aan de andere kant is er de autonomie van de professional. Zelfsturing wint aan belang.

Tijdens het congres verken je wat teamleren inhoudt en bekijk je op welke manier samenwerking en autonomie te matchen zijn.

De dag start met een getuigenis van Stephen Brady, directeur van Dene Magna School, Mitcheldean (Engeland), een school die bekend staat als een voorbeeld van een lerende organisatie. Verder kan je doorheen de dag drie sessies kiezen uit een groot aanbod van thema’s. Ook Tom Van Acker van Flanders Synergy komt er spreken over hoe je scholen slim kan organiseren.

Meer informatie over dit congres vind je hier.

Het 2e congres voor dit schooljaar gaat door op 2 juni 2017 en heeft als thema: Een motiverend personeelsbeleid voor meer kwaliteit op school.

Reacties zijn gesloten.